Vuokralaiset ry mukana asunto-osakeyhtiölain uudistamisen seurantaryhmässä

Oikeusministeriö on asettanut työryhmän, jonka tehtävänä on valmistella ehdotus asunto-osakeyhtiölain ajantasaistamiseksi. Samalla asetetaan myös seurantaryhmä tukemaan työryhmän työtä. Toiminnanjohtaja Anne Viita edustaa Vuokralaiset ry:tä seurantaryhmässä, jonka toimikausi päättyy 31.5.2025.

– Asunto-osakeyhtiöissä asuu paljon vuokralaisia, joiden edunvalvojina toimimme, joten on hyvä, että Vuokralaiset ry on kutsuttuna myös tämän lain uudistamistyön seurantaryhmään, toteaa Viita.

Työryhmässä tai seurantaryhmässä työskentelee Vuokralaiset ry:n lisäksi Ympäristöministeriö, Finanssiala ry, Keskuskauppakamari, ARA, Suomen Kiinteistöliitto ry, Suomen Asianajajaliitto, Tampereen yliopisto, Isännöintiliitto, Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto, Työ- ja elinkeinoministeriö, Valtiovarainministeriö, Suomen Kiinteistönvälittäjät ry, Maa- ja metsätalousministeriö, Kiinteistöalan hallitusammattilaiset Akha ry, Sisäministeriö, Rakli ry, Juristiliitto, Kuluttajaliitto ja Suomen Vuokranantajat.